Sağlıkta şiddet gün geçtikçe artarken, Sağlıkta şiddetin önüne geçilmesi için mücadele veren bir sendika başkanının sosyal medyada Başhekimin odasını basıyor şeklinde bir paylaşım hem şaşırttı hemde gündeme bomba gibi düştü. Paylaşımda ileri sürülen iddialara göre ” Başhekim ile makam odası yüzünden sorun yaşayan hasta Bakım Hizmetleri Müdür konuyu anında ilin sendika başkanı olan eşine iletiyor. Sendikacı kardeş boş durur mu? Emir büyük yerden topluyor yönetimini Başhekim beyin odasını basıyor” şeklinde paylaşım eşi Şehir Hastanesinde Sağlık Bakımı Hizmetleri Müdürü olarak görev yapan Sağlık Sen Elazığ Şube Başkanı Mehmet Karataş’a çevrilmesine neden oldu. Konu ile ilgili olarak Karataş Başhekim odasının basılmadığını ifade ederek elaziginsesi.com haber sitesine olayı şöyle anlattı. “Öncelikle eşim ben sendika başkanı olmadan önce Müdür olarak görevdeydi. Sendika Başkanı olarak da, eşim konusuna gelince, eşimle defaten konuşmuşum. Sendikal haklar konusunda o hastaneden eşimle defaten karşı karşıya gelmişizdir. Tartışmanın yaşandığı gün içinde hastaneye giderken Bakım Hizmetleri Müdürünün eşi olarak gitmedim. Sağlık Sen Elazığ Şube Başkanı olarak gittim. Defaten söylememize rağmen Hastane Başhekiminin sağlık çalışanları üzerinde mobbing uygulaması devam etmektedir. Keyfi uygulamalara neden olması nedeniyle göreve başladığından bu güne kadar hastane içerisinde sağlık çalışanlarının memnuniyeti %22 ye düştü. Hekim dışı sağlık çalışanlarını önemsemeyen, tamamen hekime odaklı bir sistemin kurulmasını uygun gördü. Diğer bir konu Şehir Hastanesinin 120 tane hemşire ihtiyacı olmasına rağmen Başhekim olduktan sonra 46 hemşireyi hastaneden Sağlık Müdürlüğüne veya bağlı farklı birimlerine gönderdi. Hastanede ameliyat hanede görev yapan anestezi tekniksiyeni arkadaşlarımız var. Ameliyathanede anestezi tekniksiyeni ihtiyacı olmasına rağmen sırf keyfi uygulama neticesinde anestezi tekniksiyenini kendisine sekreter yaptı. Hastane içerisinde Başhekim olarak planlama yapma hakkına sahipsiniz. Ancak hemşirelerin görevlendirilmesinde ayırımcılık yapılmasında hakkaniyet ve adalet ölçüsünde çıkılması ve keyfi uygulamalarla hastane yönetilmeye çalışılması nedeniyle, biz oradaki idareci arkadaşlar anlaşamadık. O gün içinde hastaneye gittiğimde Başhekime burayı keyfi uygulamalarla yönetmemesi gerektiğini neticede dört yıldızlı konsepte hastanenin başarılı olunmamasının tek nedeninin yöneticilerin işi bilmemesinden kaynaklandığını ifade ettim. Kendisi bu konularda sözlü tartışma geçti. Hakaret veya kendisini fiziki olarak darp etmemiz söz konusu olmamıştır. Neticede hastanenin Başhekimi'dir. Kusurda hata yapmayız. Ama sendika başkanı olarakta sağlıkta çalışanların yetkili sendikası olarak sağlık çalışanların ve sağlık hizmeti sunumunu alanların hak ve menfaatlerini korumayı da kendimize görev olarak biliriz” dedi.
Öte yandan eşinizin sizin sendikaya bağlı çalışanları hastanede koruduğunu fazla mesaide ayrılacalık yaptığı şeklinde eleştirilere var sorusuna ise Sağlık Sen Elazığ Şube Başkanı Karataş“ Bu konuda kimin elinde bir belge ve done varsa getirsin. Biz bunun gereğini yaparız. Açık ve net konuşuyorum”şeklinde konuştu


















