Ülkemizde kanser halk sağlığı sorunu olarak önemi koruyor. Bu konuda Sağlık Bakanlığı her yıl kanser vakalarının hangi düzeyde olduğunu öğrenmek için tarama çalışmaları yaptırıyor. Bu konuda bu yıl kanser hastalıklarının önlenmesi ve erken teşhis taramalarına yönelik olarak ilimizde başarı gösteren Aile Hekimlerine ve Aile Sağlığı çalışanlarına İl Sağlık Müdürü Doç. Dr. Cahit Polat ödül verdi. Ödül töreninde Sağlık İl Müdürünün çalışmaların yanında İlimizde Kanser vakalarındaki son durumu açıklamaması ise dikkat çekti. Sağlık Müdürlüğü toplantı salonunda yapılan törene Hizmet Başkanları, Başkan Yardımcıları, Aile Hekimleri ve Aile Sağlığı çalışanlarımız katıldı. Törende konuşma yapan İl Sağlık Müdürü Doç. Dr. Cahit Polat yaptığı açıklama da “Ülkemizde yapılan Ulusal Kanser Tarama Programları çerçevesinin genişletilmesi, kanser taramalarında daha büyük kitlelere ulaşılmasına paralel olarak ilimizde de müdürlüğümüz ve birinci basamak sağlık kuruluşlarımız (ASM, TSM, KETEM) ortaklığında yapılan çalışmalar sonucunda tarama oranlarında 2017 yılı Türkiye ortalamasını geçmiş bulunmaktayız. Bu konuda en önemli katkıyı Aile Sağlığı Merkezini birer KETEM’e çeviren Aile Hekimlerimiz ve Aile Sağlığı elemanlarımız sağlamıştır. Birincil koruma kapsamında olan çevresel etkenlerle mücadelenin (tütün-alkol kullanımı, obezite ile mücadele…v.s) yanı sıra erken tanı ve tarama programlarından olan Ulusal Kanser Tarama Programları ile uyumlu olarak ilimiz bölgesinde daha çok hedef kitleye ulaşılmayı planlanmaktayız. Tarama oranlarının artırılması yeni kanser vakalarının oluşumunun önlenmesine, ileri evre vakaların tespitlerine bağlı ölümlerin engellenmesine ve meme, serviks, kolorekteal kanser türleri gibi erken teşhis edilebilen kanserlerin azalmasına çok önemli katkılar sağlayacaktır” şeklinde konuştu. Polat’ın konuşmasının ardından yürütülen kanser çalışmalarında işbirliği sağlayarak destek veren tüm Aile Hekimleri ve Aile Sağlığı çalışanlarına göstermiş oldukları başarıdan dolayı “Teşekkür Belgesi” takdim edildi. Taramada İlimiz, Türkiye ortalamasını geçen bir çalışma gösterirken İlimizde Kanser vakalarının hangi düzeyde olduğunun açıklanmaması ise dikkat çekti.
Sağlık - Yaşam
Yayınlanma: 21 Şubat 2018 - 15:04
KANSER ORANLARI NEDEN AÇIKLANMADI?
Ülkemizde kanser halk sağlığı sorunu olarak önemi koruyor
Sağlık - Yaşam
21 Şubat 2018 - 15:04
EDİTÖR
İlginizi Çekebilir

















