Sağlık Sen Elazığ Şube Başkanı Mehmet Karataş şehir hastanesine giden yolların acilen açılması gerektiğini söyledi. İlimizin sağlıkta cazibeli il olma özelliğini Şehir hastanesinin açılması ile kaybetti mi? şeklindeki sorumuza yanıt veren Sağlık Sen Elazığ Şube Başkanı Mehmet Karataş yerin uygun olmadığı şeklinde uyarılarımıza rağmen yapıldı. Artık bunu zaman gösterecek dedi. Karataş; ” Şehir hastaneleri planlanırken özellikle Elazığ’ın 100 yıllık sağlık sorunlarının çözümü olacağı noktasında tasarlandı. Şehir hastanesi karara alındığı zaman yetkililere şehir hastanesinin mevcut yerinin uygun olmadığını dolasıyla şehrin doğu kesimini kalkındırma adına orda 150 yataklı bir butik hastane kurulması teklifini sunduk. Kültür parkın yeri o dönem boştu, şehir hastanesinin oraya kurulmasını önermiştik. Şehrin batısına Abdullahpaşa, Hilalkent tarafına da yine 150 yataklı bir butik hastane yapılırsa, Elazığ ilinin yani 40-50 yıllık sağlık sıkıntıları sağlık problemi kurumlar açısından yaşanmayacağını ifade etmiştik. Ancak gelinen nokta da ne hikmetse siyasi erk veya yetkililer, hükümet yetkilileri, bakanlık hastanenin orada yapılması kararını aldı. Şuan şehir hastanesi ilimiz açısından şehri cazip sağlıkta cazip il haline getirir mi, getirmez mi söylemek çok erken. Hastanenin bir çalışmasını performansını görmemiz lazım. Ancak şu anki konumuyla şehir hastanesi yönetim anlamında Elazığ’a bir katkısı olacağını pek düşünmüyorum. Nedenine gelince şimdi birinci önceliğimiz şuydu. Belediye Başkanı Mücahit Yanılmaz’ın bulunduğu toplantı da Hilalkent’ten şuan çıkan bir vatandaşın şehir hastanesine ulaşımı 55 dakika dolayısıyla Hilalkent ve Abdullah paşa bölgesinde oturan vatandaşımız 55 dakika da buraya geleceğime, 35 - 40 dakika da Turgut Özal Tıp Merkezine gider tedavisini olur gelir demiştim. Belediye Başkanı ironi yapıyorsun demişti. Geldiğimiz noktada Hastaneye gidecek yol şuan kısmen bitmiş. Kolordu ile anlaşılmasına, Belediye Başkanı 20 güne 1 aya kadar açılacak. Bu işte bir sıkıntı olmayacak demesine rağmen, halen bir çalışma görmüyoruz. Böyle giderse de, o yol açılmayacak gibi duruyor. Alternatif yollar olmazsa ise vatandaşların hastaneye ulaşımı sıkıntı yaşar. Bu da dolasıyla il merkezinde ki özel hastanelerin ve Fırat Üniversitesi hastanesinin hasta yoğunluğunun artacağı anlamına gelir” dedi.
Sağlık - Yaşam
Yayınlanma: 12 Kasım 2018 - 13:06
ŞEHİR HASTANESİNE AÇILAN YOL NEDEN DURDU?
Sağlık Sen Elazığ Şube Başkanı Mehmet Karataş şehir hastanesine giden yolların acilen açılması gerektiğini söyledi
Sağlık - Yaşam
12 Kasım 2018 - 13:06
EDİTÖR
İlginizi Çekebilir


















