Elazığspor Kulübü Başkanı İrfan Yumakgil’in Ağar,maddi ve manevi destek veriyor açıklamaları kamuoyunda büyük bir beklentinin oluşmasına neden olmuştu. Kamuoyu Ağar’ın Elazığsporla ilgili atacağı adımların neler olabileceğinin beklerken İçişleri ve Adalet Eski Bakanı Mehmet Ağar yerel bir televizyon kanalının Ana Haber Bülteninde Elazığspor ile görüşlerini ve yapacağı çalışmaları net olarak ortaya koydu.
Ağar’ın Elazığspor konusundaki açıklamaları kamuoyunda nasıl bir yankı bulacağı merak edilirken, Elazığsporun transfer tahtasının açılması için bulunması gereken finansman için iş adamlarından istenilen ölçüde destek bulmak mümkün değil ifadesi transfer tahtasının açılmasının mümkün olmayacağı kanaatini oluşturacak gibi görünüyor. Ağar’ın görev alan yönetimleri de eleştirerek, kaynak noktasında lokomotif görevini belediyenin görmesi gerektiğini vurgulayarak, “Bu konuda belediyeye samimi destek verilmesi gerekir. Kulüp büyük borçlarla bugüne kadar getirilmiş. Peki bu kadar büyük borç yapıldı da bu takım hangi başarıyı kazandı. Bu güne kadar? Herkes alacaklı olmuş, faizler binmiş. Hangi başarı kazandınız da bu kadar borç yaptırdınız bu kulübe? Bunu anlayabilmek mümkün değil. Bu işin bir tarafı. Bu daha sonra çözülecek bir problem. Bugünün Türkiyesi’nin şartlarına baktığımızda, işadamlarından istenilen ölçüde destek bulmak mümkün değil” ifadesi desteğin sadece iş adamlarından yeterli desteği bulmanın güç olacağı gerçeğinin kabul edilmesi gerektiğini ortaya koymuş oldu.
İrfan Yumakgil yönetiminin maddi ve manevi destek beklentisini noktasında en büyük destekçisi olarak gördüğü Ağar’ın ortaya koyduğu tabloda yapabileceklerinin neler olabileceğini ifadesi kamuoyu ve Yumakgil yönetimine adeta bir mesaj niteliği olarak algılandı. Ağar; ”Bunun ülkemizde belirli örnekleri var. Bu örnekler 1. ligde rakiplerimiz arasında bulunan Ümraniye Belediyespor ile geçen sene Süper Lige çıkan Erzurum ekibi var. Görünen o ki bu konuda ağırlık belediyeye düşüyor. Belediye devreye girdiğinde bu sefer de bir takım şikayetler, dedikodular ortaya çıkıyor. Bu da doğru bir şey değil. İyi niyetle bir hizmetin içerisinde olan insanların önünü kesmek doğru değil. Yeni yönetim göreve gelirken mevcut yönetimin başkanı başta olmak üzere bütün yönetimin iyi niyetli, namuslu, haysiyetli bir ekip olduğuna inandım ve bunun için de belediye başkanıyla konuştum. Biz bu ekibe destek veririz ama ben büyük bir işadamı değilim. Ama benim de kendime göre ölçülerim var. Bunlar nedir? Federasyonla ilgili bir takım sıkıntıları çözebilecek gücümüz var. Federasyondan altyapıyla ilgili 1 Milyon TL gibi kulübün alacağı bir destek var. Bunu yakın bir zamanda tahsil etmek mümkün. Daha fazla avansla halletmek mümkün ama bizim durumumuza benzer 3-4 kulüp var Karabük ve Eskişehir gibi. Bize birşey yapsalar onlara da yapmaları lazım. Bir türlü yapamıyorlar. Burada federasyon başkanıyla görüşme halindeyim. Başka ne yapabiliriz? Fenerbahçe, Galatasaray, Beşiktaş ile görüştüm. Burada iyi oyuncular var ancak kendi takımlarında oynayamayacak genç oyuncular. Bunları bedelsiz olarak verecekler. Bunların sözünü aldım. Fakat transfer tahtasını açmadan bunları yapamıyorum” ifadesi kulübün borçları yüzünden elinin kolunun bağlı olduğunu bu noktada fazla bir şey yapılamayacağı gerçeğini de kamuoyu ile paylaştığı görüldü. Kulübün yönetenlerin yönetim mantığını da eleştiren Ağar; “Ferrokrom’dan belki kaynak sağlanabilir. Onlardan belki bir imkan sağlamamız mümkün olacaktır. Tabi kalıcı olan bu. Bir de geçmişte olduğu gibi har vurup harman savurup, saçma sapan transferler, neyin nereye belli olmayan transferler… Sonra yaz kulübe borç, faizleriyle birlikte tahsil et. Böyle bir yönetim anlayışını kabul edebilmemiz mümkün değil. Bu yönetimin böyle yanlışlar yapmayacağını düşünüyorum. Önümüzdeki 3-5 gün önemli. Bütün bunları canla başla çalışarak yapacağız. Nihayetinde kimsenin de mucize yaratacağı yok yani. Çok büyük enkaz bırakılmış. Bu enkazın altından hep beraber kalkmaya gayret edeceğiz. Bu belediyemizin lokomotifliğinde yürüyecek bir işti. Elimizden gelen her türlü desteği vereceğiz” vurgusu transfer tahtasının açılması konusunda kamuoyunun fazla ümitli olunmaması noktasında bir mesaj mı verildi kanaatinin oluşmasına neden olacak gibi değerlendiriliyor.
Ağar’ın kamuoyunun büyük tepki gösterdiği Amatöre dönelim düşüncesine “o da bir tercih” olarak değerlendirmesi dikkat çekerken,” Buna toplu halde şehir ne karar verir, bu kaynakları buralara harcamayalım, amatöre dönelim denirse o da bir tercihtir tabi. Ama bu şehrin markasını muhafaza etmek için elimizden gelen her türlü gayreti göstereceğiz. Kampanya sırasında verilmiş siyasi bir angajman da var sayın başbakanın gelişinde. Bunu da arkadaşların dikkatle takip etmesi gerek. Sağolsun o da elektrik borçlarıyla ilgili süratle devreye girdi ama rakam o kadar büyük ki. O bakımdan bu gerçekliği hep beraber görüp, lokomotif görevini görecek belediye başkanına samimi ve gerçek destek vermeliyiz. Daha sonra dedikodulara mahal vermeden bu yükü hep beraber taşımamız lazım. Ben Elazığspor taraftarıyım.” Şeklinde konuşması sıkıntıların çözülmesi konusunda mücadele vereceğini vurgulamış olması önemliydi
Spor
Yayınlanma: 28 Ağustos 2018 - 00:46
BİR GERÇEĞİ ORTAYA KOYDU
Elazığspor Kulübü Başkanı İrfan Yumakgil’in Ağar,maddi ve manevi destek veriyor açıklamaları kamuoyunda büyük bir beklentinin oluşmasına neden olmuştu
Spor
28 Ağustos 2018 - 00:46
EDİTÖR
İlginizi Çekebilir


















