Elazığspor da yabancı futbolcu konusunda her geçen gün bir sorun çıkmaya devam ediyor. Belediye destekli Sedat Karataş, Karahan Çelik ve Osman Altıngök yönetiminde transfer edilen Jeffrey Sarpong ve Ioan Hora’nın ücretlerinin ödenmediği, bu futbolcularının FİFA ya başvurarak alacaklarının ödenmesi konusunda kararı bekledikleri vurgulandı. Bu iki futbolcuların avukatı Yakup Kızılkaya FİFA karar vermeden yönetim kendileri ile temasa geçmesini istedi. Elaziginsesi.com haber sitesine yazılı bir açıklama yapan Kızılkaya süreçle ilgili olarak şunları açıkladı. “Öncelikle belirtmek isterim ki; bir dönem avukatlığını yaptığım Elazığspor’un geçirdiği zor günler beni derinden üzmektedir. En büyük temennim Elazığspor’un sorunlarından bir an evvel kurtulması ve eski günlerine dönmesidir. Öte yandan belirtmek isterim ki; Elazığspor yönetimi bu yönde hiçbir adım atmamaktadır.
Elazığspor’daki görevimden ayrıldıktan sonra takıma katılmalarına da vesile olduğum yakın dostlarım Jeffrey Sarpong ve Ioan Hora’nın avukatlığını yürütmeye başladım. Her iki futbolcunun avukatlığını yürütürken kendilerine Elazığspor’un zor günler geçirdiğini ve dostane çözümlerin herkes açısından faydalı olacağını telkin ettim. Ancak Elazığspor yönetiminin bu konuda hiçbir olumlu tavrı olmadığını belirtmek ve her 2 dosyada yaşanan gelişmeleri ayrı ayrı aktarmak istiyorum.
Evvela Jeffrey Sarpong dosyası ile başlamak isterim. Sarpong Türkiye’ye geldikten sonra kendisine sadece Ağustos ayı maaşı ödenmiştir. Sarpong kulüpte kalmaya devam ettiği 8 ay boyunca tek bir maaş dahi almamıştır. Tüm bu zorluklara rağmen kendisi karakterinden ödün vermemiş ve 1 kere dahi Elazığspor yönetimi ile para konusunda konuşmamıştır. Ancak o dönemki Elazığspor yönetimi Sarpong’a yapılmayacak bütün saygısızlıkları yapmıştır. Ocak ayının başında transfer tahtasını açacaklarını düşünerek kendisine takım bulmasını söylemiş, Sarpong takım bulup ayrılmak istediğinde Ocak ayının 20sinde tahtayı açamayacaklarını düşünerek kendisini bırakmayacaklarını söylemiş, Ocak ayının 29’unda tahtayı açacaklarına emin olduklarında ise tekrar ayrılması gerektiğini söylemişlerdir. Dahası; Elazığspor yönetimi Sarpong’a Eylül, Ekim, Kasım, Aralık maaşını ödememişken dönemin sportif direktörü Veysi Şimşek, Sarpong; kamp yapılan otelde ailesi ile birlikte kaldığı için 6500 Euro ekstra otel ücreti istemiş ve Sarpong bu parayı dahi itiraz etmeden cebinden ödemiştir. Tüm bunlara rağmen Sarpong Mayıs ayına kadar tek bir maaş almadan büyük bir özveri ile takıma katkıda bulunmaya çalışmıştır. Mayıs ayında ise ücretlerinin ödenmesi için ihtar düzenlemiş, Elazığspor kendilerine tanınan süre boyunca Sarpong’a ödeme yapmadığı gibi cevap vermeye tenezzül dahi etmemiştir. Bugün gelinen noktada Sarpong tarafından açılan 582.660,00 Euro’luk alacak ve tazminat davasının soruşturma aşaması tamamlanmış ve FIFA’nın 2-3 ay içinde toplantı tarihi belirleyerek karar vermesi beklenmektedir. ÖNEMLE BELİRTMEK İSTERİM Kİ; futbolcunun açtığı dava aynı zamanda 2 DÖNEM TRANSFER YASAĞI TALEBİ içermektedir. Karar açıklandığı anda Elazığspor 2 dönem transfer yasağı alacaktır. Ceza sadece bununla kalmayacak dosyanın tamamı kapatılmadığı takdirde Elazığspor sırayla -6 puan ve bir alt lige düşürme cezaları ile de karşı karşıya kalacaktır. Sarpong yaşanan tüm bu gelişmelerin ardından Elazığspor’un hala kendisini dikkate almaması karşısında son derece kırgın ve kızgındır. Sarpong eski takım arkadaşları Elmar ve Tatos’dan bu futbolcuların bütün alacaklarının ödendiğini bilgisini de almıştır. Sarpong ile yaptığımız son konuşmada artık Elazığspor yönetiminin iyi niyetine hiçbir şekilde inanmadığını, takım arkadaşlarının (Elmar ve Tatos) ücretlerinin tamamı ödenirken kendisini 1 kere bile arayıp çözüm önerisinde bulunmadıklarını ve hatta kendisini dikkate dahi almadıklarını belirtmiş, bundan sonra Elazığspor’a karşı hiçbir şekilde anlayış göstermeyeceğini ve FIFA tarafından karar verildiği andan itibaren tüm parası ödenmezse Elazığspor küme düşse dahi umursamayacağını belirtmiştir. Elazığspor’da güzel günler geçirmiş bir Elazığspor dostu olarak Elazığspor yönetimini her şey için çok geç olmadan bir an evvel göreve çağırıyorum. Bu meseleyi görmezden gelerek, kulaklarınızı tıkayarak çözemezsiniz. Dostane çözümler için FIFA kararı açıklanmadan bir an önce ciddi adımlar atmanız, Sarpong’un hoşgörüsünü tekrar kazanmanız gerekir. Ben bu konuda sizlere elimden gelen tüm yardımı yapmaya hazırım ancak geç kalmanız Elazığspor açısından geri dönülmez zararlara yol açabilir. FIFA kararının açıklanmasına en fazla 2-3 ay gibi çok kısa bir süre kaldığını size önemle hatırlatıp uyarılarımı dikkate almanızı temenni ediyorum.
Bir diğer dosya Ioan Hora dosyası hakkında ise yaşanan gelişmeleri ayrıca belirtmek isterim. Ioan Hora da Jeffrey Sarpong gibi takıma katılırken sadece peşinat almış ve takip eden 4 ay boyunca tek bir maaş almamıştır. Buna rağmen Ioan Hora da hiçbir şekilde bu durumdan şikayetçi olmamış ve sezon sonuna kadar özveri ile çalışmalarını sürdürmüştür. Sezon sonunda alacaklarının ödenmesi için Ioan Hora tarafından da ihtar düzenlenmiştir. Düzenlenen ihtardan sonra dönemin sportif direktörü Veysi Şimşek beni aramış, futbolcunun alacakları için protokol yapmak istediklerini belirtmiş ve yardımcı olmamı istemiştir. Bu istek üzerine Elazığspor dostu olarak Hora ile görüşüp faiz istememesi ve 5.000 Euro’luk gol+asist priminden vazgeçmesi için kendisini ikna ettim. Hora bu şartları kabul etti ve protokolü Hora’nın 4 aylık maaşı olan 100.000,00 Euro için düzenledik. Ne prim alacağı ne de 1 kuruş faiz bu protokole eklenmedi. Söz konusu protokol dönemin sportif direktörü Veysi Şimşek, ve Hora tarafından Elazığ’da imzalandı. Protokolü benim ve kulüp avukatı Cenk Gündoğdu’nun da imzalaması gerekiyordu. Ben protokolü imzaladıktan sonra Cenk Gündoğdu’nun imzalaması için Elazığspor yönetimine defalarca davette bulundum. Avukatınıza söyleyin bu protokolü imzalasın şeklinde. Ancak ne yazık ki; Cenk Gündoğdu benimle olan problemleri yüzünden protokolü imzalamadı. Elazığspor yönetimi (bilhassa Veysi Şimşek), talimatı ile çalışması gereken bir avukata söz geçirmekten aciz konumda kaldı. Bugün bu acizliğin Elazığspor’a maliyeti 10.000 Euro ve yine FIFA’da görülen bir davadır. Bu davada da Sarpong davasında olduğu gibi 2 DÖNEM TRANSFER YASAĞI TALEBİ mevcuttur. Dosya çözüme kavuşturulmadığı takdirde Elazığspor kararın açıklanması ile birlikte 2 dönem transfer yasağı ile karşı karşıya kalacaktır. Dönemin Elazığspor yönetimi ve kulüp avukatı beni müvekkilime karşı zor duruma düşürmüş olsa da kişisel husumetlerimi bir kenara bırakıp yine Elazığspor’a yardım etmeye hazır olduğumu belirtmek istiyorum. Yeter ki Elazığspor çözüm için adım atmaya hazır olsun ve bir an evvel çok geç olmadan benimle irtibata geçsin” dedi. Avukat Yakup Kızılkaya Ioan Hora sözleşmesini de açıkladı

















