Yeni bir on yıla başlarken (2020-2030) spor endüstrisinin önümüzdeki on yıl içinde nasıl gelişeceğine dair bazı kayda değer tahminlerde bulunulmaktadır.
Kesin olan bir şey var: her alanda olduğu gibi spor sektöründe de çok fazla değişiklik olacak. Spor fütüristleri önümüzdeki on yıl içinde spordaki ana yenilikler hakkında bazı tahminlerde bulunmaktadırlar; Bu yazımda “Sporttomorrow” sayfasından derlediğim tahminleri iki seride sizlerle paylaşmış olacağım.
Spor medyası ortamı önemli ölçüde değişecek; Geleneksel medya yerini yeni medya platformlarına terk edecek. İçeriği yalnızca kendi uygunluğumuzda görüntüleyeceğiz ve yalnızca izlediğimiz içerik için ödeme yapacağız. Kamera açıları, istatistikler, röportajlar vb. dahil ne görmek istediğimize giderek daha fazla karar vereceğiz. Gittikçe daha fazla spor federasyonu lig ve kulübü kendi prodüksiyonlarını üretmeye ve satmaya veya yayınlamaya başlayacak. Sporlar için bir tür netflix ve medya hakları için bir rekabet oluşacaktır. Ek olarak, herkes için yeni içerik üretmek çok kolay olacağından, sporla ilgili prodüksiyonların (arka plan, eğlence, eklenti vb.) sayısı muazzam bir şekilde artacaktır. Z kuşağı ve Alpha kuşağı ana tüketiciler ve üreticiler olacaklarından ve bu üretilen içerik alanında kolayca dolaşabileceklerinden yeni sürece geçişte önemli bir rol oynayacaklardır.
Sportifleştirme ve oyunlaştırma ivme kazanacak; Yeni sporlar ortaya çıkarken, bazı geleneksel sporlar yavaş yavaş ortadan kalkacak. . Formatını değiştirmeyen veya zaman içinde gelecek nesillerin ihtiyaçlarına göre ayarlanmayan geleneksel sporlar muhtemelen payını kaybedecektir. VR / AR / AI teknolojisiyle birlikte yeni sporlar ortaya çıkacak ve tüm yeni fırsatlar ortaya çıkacak. Mevcut e-oyunların gerçek yeni sporlar haline gelmesi beklenmektedir. VR gözlüklerle donatılmış e-sporcular bununla savaşacak. Teknoloji gelecek nesiller için bir gereklilik olan sporla harmanlanacağından, çocukların İçinde bir teknoloji oyun öğesi olan sporlarda tekrar daha aktif hale gelmeleri beklenmektedir.
Sporda sürdürülebilirlik daha da önemli hale gelecek; Spor sürdürülebilirliği teşvik ve desteklemede öncü bir rol oynayacaktır. Bu alanda etkileyenler, tüketiciler ve düzenleyiciler itici güçler olacaktır. Yeni stadyumların karbon-nötr olması, tamamen geri dönüştürülebilir olması, atıkları geri dönüştürmesi ve kendi enerji ve su kullanımlarını üretmenin yollarını bulması gerektiği anlamına gelmektedir.
Ayrıca stadyumlara alternatif ulaşım yolları teşvik edilecektir. Elektrikli ulaşım, bisiklet yolları, trenler ve tramvaylar ve yakıtlı araçlar için daha az park yeri anlamı taşımaktadır. Paylaşımlı otonom ve kendi kendine park eden arabalar önemli rol oynayacak ve park yerlerini azaltacak.
Stadyumlar, her yönden kişiye özel deneyimler ve kolaylıklar sunan sosyal buluşma yerleri haline gelecektir; 10 yıl içinde yeni inşa edilen bir stadyumun bugünkü stadyumlarla çok az benzerliği olacaktır. Stadyumlar yine de insanların toplandığı bir yer olacak. Ancak deneyim tamamen farklı olacaktır. VR / AR sıradan olacak ve izleyiciye farklı, kişiye özel bir izleme deneyimi sağlayacak. Yapay zeka ile donatılmış robotlu kiosk dağıtımı ve kılavuzlar, hologramlar rahatlığı artıracak, sıra ve bekleme sürelerini azaltacaktır. 5G, gerçek zamanlı veriler ve istatistikler sağlayacak ve özel stadyum içi sosyal ağ platformlarına izin verecek, stadyumları derin öğrenen organik yapılara dönüştürecektir.
E-spor, çevredeki en büyük sporlardan biri olacak ve 2028'de Olimpiyat statüsü kazanacak; E-spor, Z kuşağı ve Alpha kuşağının özel alanı olacak. On yıl sonra yetişkinler yine de e-spor oyunlarını sevecekler. Oyunlar, gerçek dünyada kendi kahramanlarını oynayan VR / AR googles ile donatılmış e-sporcularla, gerçek canlı sporlara dönüşeceğinden, daha fazla büyüme fırsatları olacaktır. E-spor sektöründe oyuncular, izleyiciler, sponsorluklar ve reklamların hızla artmasıyla birlikte, gelirler katlanarak büyüyecek ve geleneksel spor liglerinin gelirlerini aşacak, Uluslararası Olimpiyat Komitesi (IOC) e-Spora popülerlik tanıyacak ve dolayısıyla Olimpiyat statüsü elde edecektir