Kıymetli okurlar, Elâzığ’ımızın topoğrafyası emin olunuz ki yerleşim birimleri düşünüldüğünde oldukça değerlidir. Lakin orman ve yeşillik bakımından aynı söylemek oldukça güçtür. Halen bazı kırsal yerleşkelerdeki yolların stabilize olması da nahoştur. İnsanımızın yaşadığı doğayı keşfetmesi adına İl Özel İdaremizin yaptığı yol çalışmalarının da yeterli olduğuna kani değilim. Size söz konusu düşüncelerimin şekillenmesini sağlayan örneklerden bahsetmek isterim.
Malumunuz olduğu üzere Malatya İli ile sınırımız Fırat Nehri’dir. Vaktiniz olursa Kömürhan Köprüsü mevkiine varmadan ve geçtikten sonra her iki şehir sınırından da Fırat Nehri’nin akış yönü havzasını takip ederek, Karakaya Barajına doğru bir küçük seyahat yapınız. Bu gezide benim gördüklerimi sizler de göreceksiniz. Bir tarafta Malatya Kale güzergâhından Doğanyol Kazasına doğru ilerleyiniz. Bizim taraftan ise Hacı Hüseyinler Köy yolunu takiben Karakaya Barajı’na doğru ilerleyiniz. Bu yolu takiben Sivrice Gözeli Köyü güzergâhına ulaşır ve Sivrice-Pincirik yoluna da bağlanabilirsiniz. Elazığ’ın en temiz havasının burada olduğunu ciğerlerinize nefesi alırken hissedeceksiniz. Sonra lütfen iki yolu da mukayese ediniz. Göreceğiniz şey şudur: Malatya Kale ilçesinden başlayan yol ilimizden başlayan yola göre çok daha iyi konumda olmakla beraber berkitme olmayan yol yoktur. Ancak Elazığ tarafından gidilen yolda halen asfaltlanmamış, bozuk ve dar bırakılmış bağlantı yolu olduğunu görürsünüz. Doğada keşfedebileceğiniz birçok güzelliğin bulunduğu bu güzergâh tamamıyla ıslah ederek turizme kazandırılırsa tıpkı Keban Barajı gibi turizm potansiyeline sahip olacağına dair hiçbir şüphem yoktur. Karadeniz manzarası misali yüksek rakımlı meşelik dağlar arasından süzülerek, Fırat Nehrini takiben sayısız mezra ve köy yerleşkesini geçerek, Sivrice İlçe sınırımızdan devamla Diyarbakır’ın Çüngüş ilçesine kadar ulaşmanız mümkün. Burada Elazığ, Diyarbakır ve Adıyaman il sınırlarının kesiştiği Karakaya Barajının eşsiz güzelliğini seyretmenizi tavsiye ederim. Ancak uyarı amaçlı şunu da belirmek isterim; yolların dar ve bozuk olması, yönlendirme levhalarının olmaması, kimi alanlarda yolların toprak olması nedeniyle yolculuk aşamasında yön şaşırma, yol kenarlarında koruma olmaması beraber uçurumdan kayma gibi bir takım tehlikeler söz konusudur. Malatya ile Elâzığ’ın ulaşım açısından mukayese edebileceğimiz bu güzergâhtaki ıslah ve genişletme çalışmaları neden sürekli ötelenmiş veya ihmal edilmiştir diye sormadan edemiyor insan. Ancak ormanlaştırma çalışmalarının başlamış olması ise bir nebze olsun bizleri memnun etmektedir. Çıplak dağlarımızın yeşillendirilmesi bizleri ziyadesiyle memnun etmektedir. Orman Bölge müdürlüğümüze Hacı Hüseyinler Köyü At Taşı Dağında ve Mevkilisinde yapmış olduğu ormanlaştırma çalışmaları için ayrıca teşekkür ediyorum. Yetmez ama yeşillendirme çalışmalarının en azından başlamış olması bile takdire şayandır. Umarım en kısa sürede bu topoğrafyanın hepsi ormanlaştırılır ve doğal bir ekosistemin oluşmasına katkı sağlanır. Yabani hayvanların içinde yer aldığı bir habitat bizler ve gelecek için oldukça önemlidir.
Son olarak yapılacak çalışmalarla ilgili güzergâhta yer alan köy ve mezra yerleşkelerinde yaşayan insanları talepleri alınarak, yolların ıslah edilmesi ve ormanlaştırma çalışmalarının genişletilmesi büyük önem arz etmenin yanı sıra gelecek nesillerin soluk alabileceği alanlar oluşturmak adına oldukça mühimdir. Keban Barajı gibi Karakaya Baraj duvarının yapımıyla oluşan geniş baraj gölü Elazığ sınırlarına dayanır. Hatta gölün kıyıları Elazığ, Malatya, Diyarbakır ve Adıyaman illeri boyunca geniş bir alanı kaplar. Bu vesileyle Turizm potansiyeline sahip Karakaya Barajına ulaşmak için yollarımız kısaltılmalı ve onarılmalıdır. Yapılacak böyle bir çalışmanın bölgede yaşayan insanlara faydasının yanı sıra dağ ve doğa turizmine doğrudan katkı sağlayacaktır.
Sağlıkla Kalınız…













